מצגת עסקית היא כלי חשוב להעברת המסרים העסקיים של כל ארגון וחברה, בין אם במסגרת פנים ארגונית או אם ככלי להעברת מסרים לגופים אחרים אודות החברה. בין אם מדובר במצגת הנהלה, מצגת עסקית או מצגת מקצועית, היא מהווה חלק בלתי נפרד מתמהיל העברת המסרים העסקיים של החברה ועליה לדבר בשפה הגרפית של המותג ולהציג את המסרים התואמים לערכיו ומטרותיו. עיצוב מצגת עסקית, שתעביר את המסרים הנכונים ותעורר עניין, היא אתגר עבורו נדרשים ידע, מקצועיות ומיומנות.
מצגות עסקיות יכולות להיות רצף שקפים סטטיים, שקפים המכילים אנימציה או אפילו להיות אינטראקטיביות, כלומר מופעלות ידנית בהתאם לתוכן ולא רק בדפדוף ליניארי בין שקופיות. על התוכן להיות הגיוני וקריא ועל המצגת לדבר בשפה הגרפית של החברה, הן ויזואלית והן טקסטואלית.
הצלחת המצגת תלויה במידה רבה בחוויית המשתמש. עליה להיות נוחה להפעלה וכן להתאים לקהל היעד ולשמור עליו מרוכז וקשוב. כמו כן, אנחנו נותנים חשיבות מיוחדת למיקום וזמן ההקרנה שכן יש להם השפעה קריטית על בחירת הצבעים והגדלים של הטקסטים והאלמנטים במצגת. לכל זה מקדים תהליך של מחקר והיכרות מעמיקה עם הלקוח ועם בעלי התפקיד הספציפיים שיעבירו את המצגת – האם רוצים או צריכים את הטקסט בשקפים, או שהמצגת תשמש כלי משלים להעברת המסרים בעל פה? כל המידע הזה חיוני ליצירת מצגת מתוכננת היטב ומותאמת אישית, במטרה להביא להישגים מקסימליים.