SEO, אופטימיזציה למנועי חיפוש, או קידום אתרים אורגני, הוא תהליך שמטרתו לשפר את התנועה הנכנסת לאתר, מתוך חיפושים במנועי החיפוש. רוב החיפושים במנועי החיפוש בישראל מתבצעים במנוע החיפוש ה-Google. לכן, בישראל מקובל לקרוא לזה – קידום אתרים בגוגל (כי ליתר מנועי החיפוש אין כמעט משמעות).
מה זה בעצם קידום אורגני? קידום אתרים אורגני משפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל, כלומר, התוצאות שגוגל מעריך שיהיו איכותיות וטובות יותר עבור מה שחיפש הגולש.
מה הן תוצאות אורגניות? כשמחפשים בגוגל ניתן להבחין בין שני סוגים של תוצאות: תוצאות ממומנות ותוצאות אורגניות. על מנת להופיע בתוצאות הממומנות יש להקים קמפיין שמתבסס על מודל PPC (כלומר, תשלום לפי קליק). לעומת זאת, בתוצאות האורגניות שגוגל מציג ניתן למצוא את הדפים הטובים ביותר והרלוונטים ביותר "בעיני גוגל", ללא תשלום של המפרסם לגוגל.
האם האתר שלכם מופיע בגוגל? שאלה טובה. וחשובה! חפשו את מילות המפתח שיש להן את הסבירות הגבוה ביותר להביא לכם המרות. כשאתם עושים זאת, וודאו שאתם בחלון גלישה בסתר (incognito window). במידה והאתר שלכם מופיע בדף הראשון – הוא מקודם טוב. אם חיפשתם והאתר שלכם לא הופיע בביטויים שהייתם רוצים שהוא יופיע בהם, סימן שאתם צריכים לקדם את האתר שלכם.
איך זה קורה בפועל?
ישנן טכניקות שונות ומגוונות לקידום אורגני. הרעיון הוא לייצר "תשובות איכותיות" עבור גוגל לשאילתות הגולשים. אחת הדרכים ליצור את התשובות לאותן שאלות היא באמצעות שיבוץ אותן תשובות באתר שלכם בצורת מאמרים איכותיים ורלוונטיים. שיבוץ המאמרים באתר, ביחד עם טכניקות קידום נוספות, יאפשרו לגוגל להעמיד את האתר שלכם במקומות הראשונים ובכך לכוון את הגולשים הרבים לאתר שלכם, ומשם הדרך ללקוחות חדשים היא קצרה. קידום אורגני יאפשר לאתר שלכם להיות זמין עבור לקוחות, ותיקים וחדשים, לאורך זמן רב.
חוץ מקידום באמצעות מאמרים, תהליך ה-SEO מורכב מלא מעט משתנים, ביניהם:
• שיפור חווית המשתמש באתר ושיפור מהירות טעינת דפי האתר
• התקנת כלי מעקב וניטור
• התאמת תגיות META עבור כל עמוד ועמוד באתר
• טיפול בקישורים שבורים
• תכנון נכון של קישורים פנימיים ונגישות באתר
• שיפור התנהגות הגולשים באתר
• כתיבה והעלאת תכנים ומאמרים איכותיים באופן שוטף
• בניית קישורים חזקים ואיכותיים המפנים לאתר
• מחקר ביטויים ומילות מפתח
• שליחת דו"חות מצב על הקידום באופן קבוע
• ואולי החשוב מכולם – שיפור הנעה לפעולה ושיפור יחסי המרה בעמודי הנחיתה באתר באמצעות שילוב SEO עם שיווק שמניע לפעולה, תוך דגש על חוויית משתמש.
חוויית משתמש, למה?
הגולשים של היום הם כאמור הלקוחות של מחר, ולכן חשוב, בכל מפגש ומפגש, להעניק להם את חוויית האתר שלכם בשלמותה.בעבר הלא רחוק, יצירת חוויית משתמש לא הייתה נחשבת כגורם שכל כך משפיע על קידום, אך כיום, גוגל מחשיבה את חויית המשתמש כפרמטר חשוב מאוד.
נסו לשים את עצמכם בנעלי הגולשים שלכם: האם תישארו באתר שבו הניווט הוא מסורבל ומורכב מידי? התשובה היא כמובן שלא. אתם תחפשו חלופה אחרת באופן מיידי, שתתאים לצרכים שלכם. לכן, גם אתם צריכים להוביל את הגולשים שלכם ל"תשובות" שהם מחפשים, תוך כדי גלישה חווייתית, נוחה ונעימה.