איך ניגשים לקמפיין בדיגיטל?
רוב האנשים אולי ייגשו להגדיר מטרות ואז לכתוב קריאייטיב שנון, אבל אנחנו? נבנה פירמידה. זו השיטה שפיתחנו והיא הסוד שלנו – כל קמפיין דיגיטל בנוי על פי פירמידה בת ארבע קומות שמונחות זו על זו בדייקנות, ובאמצעותה אפשר למקסם את תוצאות הקמפיין.
בבסיס הפירמידה, היסוד לכל קמפיין: היכרות עם קהל היעד –
מי האנשים שאנחנו מנסים להגיע אליהם? חייבים לדייק את הקהל כמה שיותר: מה הם אוהבים או לא אוהבים? מתי הם אונליין? ככל שנדע יותר, נוכל ליצור קמפיין שמדבר לקהל היעד המדויק באופן אישי ורלוונטי.
התשובה היא לא "כולם", ולא "כל הגברים" או "כל הנשים"
השלב הבא: אחרי שהנחנו את הבסיס לפירמידה ודייקנו את הקהל – נקבע מטרות ברורות.
האם מטרת הקמפיין היא להגדיל מודעות למותג? האם לייצר מכירות? ואם כן, האם ללקוחות חדשים או ללקוחות קיימים? ואולי בכלל נרצה להביא עוד עוקבים? גם כאן חשוב לדייק כמה שיותר, כי מטרה לא יכולה להיות גם וגם וגם. אמנם יכולות להיות כמה מטרות משניות, אבל תמיד חייבת להיות מטרה ברורה אחת, מרכזית, מדויקת, על מנת שניתן יהיה למדוד אחר כך את הצלחת הקמפיין.
בקומה השלישית של הפירמידה אנחנו בוחרים ומדייקים את הפלטפורמות.
אחרי שדייקנו את הקהל והגדרנו היטב את המטרות, הבחירה נעשית קלה יותר: בין אם מדובר בסטורי ברשת חברתית, מודעת טקסט בתוצאות חיפוש או באמפר וידאו ביוטיוב – לכל פלטפורמה יש מאפיינים שונים לגבי קהל היעד והיכולת להשיג את המטרות, ולכן נבחר להתמקד בפלטפורמות בהן קהל היעד שהגדרנו בבסיס מבלה את רוב זמנו, ובאלה שיש בהן את הכלים המתאימים להשגת המטרות שהגדרנו בשלב הקודם.
רק בשפיץ של הפירמידה, אחרי שבנינו בסיס איתן שבו כל קומה מבוססת על אלה שמתחתיה – הגיע הזמן ליצור תוכן.
תוכן רלוונטי לקהל היעד שלנו, שמכוון להשיג את המטרות ובצורה מותאמת לפלטפורמה. וגם כאן, בזכות הדיוק בשלבים הקודמים, תהליך יצירת התוכן הופך קל יותר. אנחנו יודעים איזה קריאייטיב ידבר אל הקהל שהגדרנו, איך לבלוט מבין המתחרים בפלטפורמה שבחרנו, מה צריכה להיות ההנעה לפעולה בהתבסס על המטרות וכו'. לכן זה הזמן ליצירת תמונות באיכות גבוהה, וידאו קצר ולעניין, טקסט מושחז היטב והנעה ברורה לפעולה.
עכשיו כשיש פירמידה, אפשר לצאת לדרך!
אבל זה כמובן לא מסתיים כאן. אחרי שהקמפיין עולה לאוויר, חשוב גם לעקוב אחר התוצאות ולנתח אותן, לראות מה עובד יותר ומה פחות, ובמידת הצורך לבצע התאמות בקמפיין בכל שלב בפירמידה שנדרשים בו שינויים ושיפורים.