טיפ_סושיאל

מדיה חברתית היא הרבה מעבר לפוסטים יפים או לייקים – מדובר בזירה שבה אסטרטגיה נכונה היא המפתח להצלחה.

כך תעשו את זה נכון:

10 טיפים לניהול נכון של מדיה חברתית

מדיה חברתית היא הרבה מעבר לפוסטים יפים או לייקים – מדובר בזירה שבה אסטרטגיה נכונה היא המפתח להצלחה.
במאמר הזה ריכזנו 10 טיפים מדויקים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיה חכמה, ליצור תוכן שמתחבר באמת ולהשיג תוצאות שמדברות בעד עצמן. עם הכלים הנכונים, גם המותג שלכם יכול להפוך למוביל בעולם הדיגיטלי.

01

פילוח

קהל היעד הוא לעולם לא "כולם".
הטעות הכי נפוצה בעולם השיווק היא לחשוב שהמוצר מתאים לכולם. אבל זה לא ככה.
לא משנה אם זה מסטיק, משחת שיניים או בגדים – כל מוצר צריך לפלח לקהל יעד מצומצם.
כמו שאמרו חכמינו – "תפסת מרובה, לא תפסת"? אז כן, זה תקף גם לשיווק בדיגיטל.

סטטיסטיקות

את משחק הניחושים תשאירו לילדים -אתם צריכים להשתמש בסטטיסטיקות!

אין שום סיבה שתנחשו מה יביא לכם יותר כניסות לאתר או איזה עיצוב יביא ליותר לידים.
כל פלטפורמות הפרסום נותנות את האפשרות לאסוף סטטיסטיקות ואפילו כלים לבצע A/B testing שיעזרו לכם להבין מה התוכן שמייצר את התוצאות הטובות ביותר.

כך, באמצעות ניסוי וטעייה, אפשר לבדוק מה עובד יותר ומה פחות – ואת המשחקים והניחושים עדיף להשאיר לילדים. או לחתול.

02

03

תכנון

רובנו לא עובדים או עובדות בחוף, ואי אפשר "לזרום" עם תוכן ברשת.
לכן, חשוב מאוד לתכנן מסגרת עבודה מסודרת מצד אחד, אבל כזאת שמשאירה מקום לשינויים מצד שני. כי הכל יכול לקרות, במיוחד בסושיאל!

צמצום

כאב-ראש כאב-ראש כאב-ראש!!!
נכון מעצבן? ככה גם במדיה החברתית 🙄
לא להציף!
גם אם יש לכם אירוע מיוחד שמתקרב או מוצר חדש שיוצא, להציף בפוסטים זה פשוט רעיון רע.
פרסמתם פעם אחת? הגולשים קראו. בשביל קידום לאורך זמן יש את הקמפיין הממומן.
חזרת-יתר ממאיסה גולשים והיא הגורם מספר 1 לאנפולו ואנלייק. לא מומלץ (אלא אם מחלקים טיפים יעילים לכאלו שרוצים להשתפר בסושיאל ואז אנחנו זורמים).

04

05

ביקורת

אלא אם כן אתם מס הכנסה – ביקורת היא הזדמנות להשתפר 💪
קיבלתם ביקורת? לא נורא! לא כל תגובה שלילית צריך למחוק!
יש פה הזדמנות זהב להפוך לקוח למרוצה בפלטפורמה פומבית לעיני כל, וגם אם לא תצליחו – לפחות אחרים יראו שהשתדלתם.
ויתרה מכך, ביקורת אומרת בהכרח שיש בעסק שלכם תנועה ערה של לקוחות, ואם כבר יש ביקורת עדיף שהיא תהיה אצלכם מאשר אצל המתחרים 🙂
מה שכן, עדיף מלכתחילה להימנע מהתנהגויות שיביאו עליכם ביקורת, אבל זה כבר סיפור אחר…

קישוריות

אתם לא רוצים שלקוחות ילכו לאיבוד
אל תשלחו אותם "לחפש אתכם ברשת"
את זה שהנכסים הדיגיטליים שלכם הם כרטיס ביקור לכל דבר, כולנו יודעים.
כל אחת מהן אמורה להיות פלטפורמה נגישה ופופולארית, שחשוב להדגיש בכל מקום, אבל בחוכמה!
אם מדובר בנכס כמו אתר או מייל אז תנו קישור, ואם זה מחוץ לרשת כמו כרטיס ביקור אז שימו QR קוד או את הכתובת המלאה ולא "חפשו אותנו בגוגל." אחרת – או שלא ימצאו, או שיגיעו לכל מיני דברים שפחות בא לכם שלקוחות יראו.
ובינינו? אף אחד לא אוהב ללכת לחפש…

06

07

משברים

מענה משפטי לא מחליף תגובה בדף!
מענה לביקורת לא צריך להיעשות בצורה משפטית ורשמית.
לענות ללקוח ברשת בצורה משפטית כנראה יהיה פחות יעיל מלענות בצורה רגילה, פשוטה ומובנת – ממש כפי שהייתם עונים לכל לקוח אחר, בין אם הוא מרוצה או לא.
את התכתובת המשפטית עדיף שתשמרו לתקשורת ביניכם לבין אותו לקוח סורר. בעיקר כי לגולשים שלא מבינים, זה נראה שיש לכם מה להפסיד (אפילו אם הצדק לצדכם ומדובר בהכפשה).
זה גם פשוט מרתיע אנשים, כי מי אוהב עורכי דין בעצם?

המשכיות

החייאה? לא לפרסומים במדיה החברתית.
אם פוסט כלשהו לא קיבל חשיפה – אל תנסו להחיות אותו בכוח.
האינטרנט, והמדיה החברתית בפרט, הם זמניים והכל נשכח מהר, אז פשוט תמשיכו הלאה לתכנים הבאים.
זה גם לא ממש נראה טוב שדף מגיב לעצמו… 🙂

08

09

אינטראקציה

פייסבוק זה לא עיתון! צרו תוכן ואינטראקציה עם הגולשים.
סושיאל מדיה היא לא פלטפורמה רק לפרסום ו/או תחרות.
לא הכל צריך להיות שיווקי- תהיו בטוחים שהעוקבים אחריכם יודעים בדיוק מי אתם ולא צריכים תזכורת יומיומית. המפתח הוא: ליצור עניין ולעורר השתתפות מצד הגולשים וזה מה שיגרום להם לחזור.
המדיה החברתית נועדה גם לספק תוכן – ועדיף שיהיה מעניין אבל לא חובה (ראו כדוגמא את הטיפים שלנו)😉

לא רק פייסבוק ואינסטגרם

אל תהיו נתונים לחסדי צוקרברג, תחזקו גם דף פייסבוק וגם אתר!
את זה שפייסבוק זו פלטפורמה חשובה כולם יודעים – ולא קל לנהל אותה.
אבל מאוד מאוד חשוב שהפייסבוק לא יעמוד כפלטפורמה יחידה, הוא צריך להיות שחקן חיזוק לאתר או לחנות אינטרנטית! פייסבוק יכולים להפיל עליכם שלל צרות – באגים באתר, נפילות, או אפילו להיסגר לא עלינו.
בקיצור, נכון שהוא מקדם אותנו מאוד ועוזר לפרנסה לגדול קצת, אבל עדיף לא להיות נתונים לחסדי צוקרברג, ולדאוג לאתר פעיל ומעודכן.

10

הטיפים האלה יכולים לעזור לכם לבנות ולתחזק נוכחות מעולה במדיה החברתית.
וכמו בכל תחום, חשוב לעקוב אחר הביצועים, לנתח מה עבד היטב ומה פחות, ולשפר לאורך הדרך. אם תרצו לראות איך עושים את זה נכון, תוכלו לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם ובכל רשת חברתית אחרת. 🙂

אהבת? אפשר לשתף:

עוד ממה שכתבנו:

המגמות שיובילו את השיווק ב-2025

השנה האחרונה הוכיחה לנו שוב כמה הקצב של העולם הדיגיטלי רק הולך ומתגבר. אם יש משהו שלמדנו, זה שהשינויים כבר לא מחכים לאף אחד, והעתיד של השיווק כבר כאן.

איך בינה מלאכותית משפיעה על קידום אתרים (SEO)?

הבינה המלאכותית נמצאת בכל מקום ומשנה את הדרך שבה אנחנו גולשים ברשת. אם בעבר כדי למצוא מידע על נושא כלשהו היינו עושים חיפוש בגוגל, יותר ויותר גולשים כבר לא מחפשים – אלא שואלים את הבינה המלאכותית. לשינוי הזה בהתנהגות יש השפעות אדירות,