כמו בחיים, רושם ראשוני הוא חשוב מאד. הרושם הראשוני מתחיל מהרגע שבו הגיעו הגולשים לאתר, הרבה לפני שהם התחילו לקרוא את התוכן. כותבים ועורכים רבים, נוטים להזניח את הצד הוויזואלי של האתר. התוצאה היא בריחה של קוראים רבים מהאתר, גם אם התוכן הקיים הוא בדיוק מה שהם חיפשו.
נכון, יש חשיבות לגיוון, עיצוב וויזואליות מעניינת. אך הדגש המרכזי חייב להיות נוחות הקריאה של הגולשים. לשם כך, יש לשים לב לנקודות הבאות –
- סוג הגופן
באתרי אינטרנט, תמיד כתבו בגופנים מסוג סן-סריף. לתוכן עצמו, העדיפו את Arial. לכותרות ו-“שורות מחץ” אפשר להשתמש גם ב-Tahoma. - גודל הגופן
גודל כותרת של 16-18, גודל טקסט אופטימלי 10-12, הערות שוליים גודל 9-10. - אורך השורות
אורך שורה אינטרנטית טובה היא בת 10-15 מילים. - ריווח בין שורות
הרווח הנכון בין שורות, הוא 1.25-1.5. רווח בודד הוא קטן מדי למרות היותו נפוץ. - יישור הטקסט
אין לישר את הטקסט לשני הצדדים, הדבר פוגע בקריאות. - נטיית הטקסט
יש להמנע מטקסט נטוי. במידה וחייבים (משום מה) הטו עד 5 מילים, לא יותר. - סימני פיסוק
חוקי הפיסוק נשארים אותו דבר גם ברשת. פסקו! הפיסוק עוזר בקריאה. לעולם אל תעשו רווח לפני סימן פיסוק. סימן הפיסוק תמיד צמוד לסוף המילה. המקסימום המותר הוא שלושה סימני פיסוק צמודים זה לזה (…) וגם אין להכפיל סימני פיסוק. זה מיותר. הימנעו משימוש בסימני קריאה, אלא אם כן זה ממש נחוץ. הם וולגריים. - צבעים ורקעים
צבע הגופן צריך להיות שחור. אם בא לכם לגוון אז אפור ואולי כחול כהה. זהו. לגבי רקעים – זה הזמן להתייעץ עם מעצב גרפי שמבין אינטרנט. גם עיצוב זה מקצוע. - אחידות
דבקו בהחלטות שלכם. הישארו עם אותו גופן, אותו גודל, אותו צבע ועוד. החליטו אם אתם כותבים מספרים בספרות (8) או במילים (שמונה). החליטו איך אתם כותבים תאריך (1.1.04) או (1/1/2004) או (1 בינואר 2004).
טיפוגרפיה על קצה המזלג
טיפוגרפיה היא האמנות והטכניקה של סידור ועיצוב טקסט. הטיפוגרפיה מתחלקת לשני תחומים עיקריים: טיפוגרפיה של גופן וטיפוגרפיה של טקסט. הראשונה עוסקת בבניית הגופן, בשנייה עוסקים בבחירת הגופן והטיפול בו להשגת האפקט הגרפי המבוקש.
סיימתם? זה הזמן להתעסק גם בתוכן. קראו את המדריך שלנו התוכן הוא המלך.