מטרת הקידום האורגני היא לשפר את הנראות של האתר שלכם במנועי החיפוש, כך שיהיו כמה שיותר כניסות של גולשים שמחפשים את המוצר או את השירות שאתם מספקים. איך זה עובד? יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על הצגת תוצאות החיפוש בגוגל.
נתמקד ב-3 מרכיבים מרכזיים:
תוכן
גם מנוע החיפוש של גוגל הוא עסק, עסק שרוצה להיות ולהישאר רלוונטי עבור הלקוחות שלו. לכן, כשגולש מחפש ביטוי מסוים, לגוגל יש אינטרס להציג את התוצאות עם המידע הרלוונטי ביותר עבור הגולש, המידע המקיף לשאלת החיפוש שלו בגוגל.
קישורים
המלצות של אתרים אחרים על המוצרים או השירותים שלכם או באופן כללי על האתר שלכם. כל אלה מסייעים לגוגל להבין את הכוח של האתר והקשרים העסקיים שלו. חשוב שהקישור יגיע מאתרים טובים וחזקים, כאלו שגוגל יכול לסמוך על ההפניה שלהם ולהבין מכך שגם האתר שלכם איכותי.
חווית משתמש
בשנים האחרונות גוגל שמים דגש גדול יותר על נראות האתר, נוחות הגלישה והניווט בו, זמן השהייה בו ועוד. במילים אחרות, גוגל מתעדפת אתרים עם חוויית גלישה איכותית.
ומה עוד?
יש עוד המון פרמטרים שמשפיעים על הדירוג שלכם בגוגל, לדוגמה:
- התאמת האתר למובייל – בעולם דיגיטלי שבו רוב התנועה מגיעה מהמובייל התאמת האתר למובייל היא הכרחית.
- ביצוע מחקר מתחרים – בדיקת האתרים המתחרים בביטויים שבהם נרצה להופיע. בדיקת וותק האתרים האלו, מהו גודלם, כמה קישורים נכנסים יש להם וכו'. כך נוכל להבין מה נדרש מאיתנו כדי לעמוד במשימה.
- מחקר מילות מפתח – המחקר מתבצע בעזרת כלים שונים שמסייעים להבין כמה תחרותיים הביטויים בהם נרצה להופיע בדירוג גבוה ואילו ביטויים נכליל בתוכן באתר.
- בניית האתר בהיררכיה נכונה – שתאפשר לרובוט הסריקה של גוגל לנבור באתר שלכם ולאתר בו את הדפים השונים. כתיבת תוכן לאתר – כתיבת תוכן עשיר שיסייע לגולשים לקבל תשובות עבור השאלות שלהם.
- שימוש בתעודת SSL – כלומר, גרסת האתר צריכה להיות מאובטחת (HTTS).
- בניית קישורים נכנסים לאתר – עם עדיפות לקישורים נכנסים מאתרים שגוגל מחשיב כ"בעלי סמכות".